Podsumowanie (nasza-klasa)

Wpisy mojego bloga dotyczące n-k kieruje w szczególności do grupy wiekowej + 30, po pierwsze dlatego ze jest to grupa docelowa tego portalu, po drugie właśnie tej grupy dotyczą problemy o których pisałem.

Duża część użytkowników w tej grupie wiekowej nie potrafi posługiwać się internetem, a tym bardziej nie znają zasad panujących na portalach społecznościowych.

Często ich pierwszy kontakt z internetem rozpoczął się w momencie zalogowania na n-k, w wielu przypadkach konta zostały założone nie z chęci uczestniczenia w społeczności internetowej lecz pod wpływem otoczenia.

Podczas przygotowywania się do pisania tego bloga dowiedziałem się również, iż w wielu przypadkach to dzieci prowadzą konta rodziców. Często wygląda to tak ze matce czy ojcu raz na kilka miesięcy przypomni się ze posiadają konto na portalu, wówczas proszą swoja pociechę o zalogowanie (sami nie potrafią) i sprawdzenie poczty.
Wówczas dziecko mówi rodzicowi ze ktoś do niego napisał, a matka czy ojciec odpowiadają aby coś odpisało.
Proszę wszystkich czytających tego bloga o wyciągnięcie wniosków, zastanowienie się nad tym jak postępują i czy postępują logicznie?
Moim celem nie jest obrażanie kogokolwiek czy też narzucanie mojego zdania, chciałbym spowodować aby użytkownicy portalu n-k zaczęli wreszcie myśleć.

Jeżeli jesteś młodą osoba to z pewnością wiesz co to jest portal społecznościowy. Nie zakładaj rodzicom konta i nie loguj się za nich. Jeżeli chcą mieć konto, naucz ich jak to zrobić a potem wytłumacz o co w tym wszystkim chodzi.
Możesz również dać do przeczytania mojego bloga, wówczas z pewnością zastanowią się jak postępować.

Jeżeli po przeczytaniu tego co napisałem, nadal zechcą mieć „słonika szczęścia” w swoich kontaktach i prowadzić z nim dyskusję to wyłącznie ich sprawa. Chciałbym aby byli świadomi tego co robią.

Nie poruszyłem ważnego problemu jakim są dzieci na n-k, mam tu na myśli tzw.”dzieci neo”. Dlaczego? Dlatego iż zdaje sobie sprawę, że nie mogę niczego zrobić aby zmusić je do myślenia. Obojętnie jakie argumenty będę podawał to i tak będą robiły swoje. Czyli będą wysyłały łańcuszki szczęścia, spamowały, floodowały, tworzyły tysiące kont fikcyjnych itd.

Szanowny czytelniku, jeżeli na forum twojej klasy panuje cisza a Twoja skrzynka wiadomości „świeci pustkami” wklej linka do tego bloga na forum swojej klasy, być może po przeczytaniu tego co napisałem sytuacja się zmieni.

Odniosę „sukces” jeżeli mojego bloga przeczyta spora liczba ludzi, wywiążą się dyskusje, otrzymam korespondencje itd. Będzie to oznaczało ze ludzie rozpoczęli myśleć.

Z ostatniej chwili …

Pod koniec września na forum klasy do której uczęszczałem założyłem wątek o spotkaniu klasowym.
Do dnia dzisiejszego wypowiedziała się tylko jedna osoba na piętnaście zapisanych.
Podczas wczorajszej rozmowy z  koleżanka z klasy przeżyłem mały szok !

Fragment Jej wypowiedzi :

„…na forum klasy jesteś ty i Beata i nikt więcej to jak ci ludzie mają wiedzieć o spotkaniu…”

Jest to dobre podsumowanie tego o czym do tej pory pisałem, oraz potwierdzenie moich slow.

1 comment so far

  1. Jolcia on

    Jakbym czytala siebie….
    Dokladnie tak to wyglada – dzieci animuja rodzicow, ale wlasnej inwencji zero.
    Jestem przedstawicielem generacji 50+….. Dowiadujac sie o powstaniu portalu nk, od razu sie zapisalam. To odbylo sie przed prawie 2 laty. Z 200-tu znajomych, ostalo sie 75 na dzien dzisiejszy. Praktycznie powinno zostac maksymalnie 20-stu. Czy jestem jedyna?? Przypuszczam, ze nie.
    Moje osobiste wrazenie: nikt z nas nie jest juz tym, ktory byl w liceum lub na studiach. W miare uplywu lat, srodowiska, zmienilismy prawie jednoczesnie swiatopoglad – dojrzelismy. Ugogolniam moze? Nie sadze, gdyz dojrzelismy definitywnie wszyscy, tylko czy kazda z nas ma odwage sie do tego przyznac??? Wyjatki i wajateczki. Ja sie do takich zaliczam.


Dodaj komentarz